Резюме : Класическа любовна история с въможните фабулни усложнения, които сюжетът щедро предлага, съзвездие от блестящи актьори, спокойна и уверена режисура - това са елементите, върху които се гради изключителния успех на Английският пациент. По същество това е триумф на повествователното кино, което разчита на традицията в психологическото изграждане на образи и конфликти. Добре премислената конструкция на сюжета дава възможност на режисьора да разгърне не само богата галерия човешки характери, но и да пресъздаде сложни съдби.

Върху епичния фон на военните събития в Близкия Изток той представя необятния свят на емоциите. В него има възход и падения, драматизъм и трагика, низост и красота. Но като внушение Английският пациент извисява любовта като неотвратима страст, която облагородява индивида. Едно силно чувство, което е способно да преодолее ужасиите на войната, непридвимостта на съдбата, фаталната обреченост на емоционалните залитания. И понеже разчита тъкмо на непосредствеността на емоционалното изживяване, филмът достига до максимален брой зрители, превръщайки се в реален антипод на т.н. екшън-кино. Струва ми се, че Английският пациент, въпреки значителното изоставане във времето на българската му премиера, ще се радва на интереса на киноманите.

Носител на 9 награди 'Оскар' 2006 - включително най-добър филм

Носител на награда 'Златен глубус' - най-добър филм

Резюме : В курортно американско градче, където хората преживяват от парите на летовниците, се случва нещо ужасно: в крайбрежните води около плажа се появява огромна бяла акула-убиец.

Жертвата й е младо момиче и... почиващите масово бягат. Шерифът (Рой Шайдър) убеждава кмета да затвори плажа, но той отказва.

Акулата убива още няколко души. Кметът е принуден да затовори плажовете. Група смелчаци тръгват на лов за чудовището.

Измежду тях са легендарния ловец на бели акули Куинт (Робърт Шоу), шерифът и океанографът Хупър (Ричард Драйфус).

Културата, бита и екзотиката на Изтока от години са притегателни за кинематографистите, особено през 50-60-те години на миналия век. И този филм не прави изключение, макар да е само фон, на който се развива действието, в което чисто човешките отношения са на първо място, а екзотиката само подсилва страстите у главните герои. Младата Елизабет Тейлър играе съпруга на своенравен английски колонизатор, като подобна ще бъде и ролята й в "Гигантът" (1955) една година по-късно, когато партньори ще й бъдат Рок Хъдсън и Джеймс Дийн. И в двата филма тя се справя блестящо в тази си роля, не само поради изумителната си красота и сила на чара, който притежава, а и заради драматичния си талант и овладяно вече професионално държание пред камерата. Филмът загатва и за разточителния и охолен живот на англичаните, в който местните жители са само пионки, но без да прави някакви социални обобщения, защото времето, в което е създаден, е съвсем различно от 70-80 години, когато това бе отправна точка на режисьорите по цял свят. И въпреки това, присъствието и играта на актьорите е впечатляващо и доставя истинско удоволствие толкова години след премиерата му.

Рецензия:


Богатият плантатор на чай Джон Уайли (Питър Финч) е пристигнал в Англия след края на Втората световна война, за да си намери съпруга, която да заведе в имението си в Цейлон, построено на пътя, по който слоновете се придвижвали към водоемите. Избраницата му е Рут (Елизабет Тейлър) - красива, но и решителна жена. Първоначалният възторг от красотата и необятността на земите на мъжа си, разбирайки, че той е под влиянието на всевластния му покоен баща, тя повежда своя борба, за да съхрани връзката им. Положението се усложнява, когато и управителят на плантацията, красивият американец Дик (Дана Андрюс), също не е безразличен към нея...

Съвсем наскоро  Русия отбелязва годишнина от героичната отбрана на  Москва. Колкото по-далече в историята отиват онези дни от края на 1941-ва, колкото по-малко очевидците и участниците в боевете, толкова е по-трудно да бъдат осъзнати, особено от младото поколение, трагичната ситуация и значението на битките за Москва. В този филм ще узнаете много за събитията от онова време.

       «Битва за Москву» («Битката за Москва»; нем. «Schlacht um Moskau»); е съвместна  широко-форматна, продукция,  състояща се от два филма, заснета съвместно от  кинематографистите на  СССР и Чехословакия, с  участие на  кинематографисти от  ГДР и Виетнам.
        Кино-епопеята, с режисьор Юрий Озеров, е посветена на събитията от края на 1941 и началото на 1942 г. – на онези 203 дни, през които са продължавали упоритите домогвания на немско-фашистките войски да превземат столицата на СССР, Москва.
        Филмът е създаден на база  документални материали и с хроникална точност възпроизвежда големите сражения за Москва – първата героична съпротива на Червената армия в Брестката крепост и първото голямо поражение на Хитлер – разгромът на немско-фашистките войски под Москва. Герои и двата филма, са реални исторически личности с конкретни биографии. В сценария на филмите са били използвани и мемоарите на Г.К. Жуков „Спомени и размишления“.
Всички епизоди с руско аудио
                                     
Сюжет:
Вторият филм „Тайфун“, обхваща събитията от момента, в който щабът на Хитлер разработва така наречената „Операция Тайфун“, за превземане на Москва, до основните сражения от великата битка за Москва.
Рихард Зорге отново съобщава правилна информация за това, че Япония няма да атакува СССР до края на 1941г. и в началото на 1942г,  което спестява на страната изтощителна война на два фронта. Тази информация се оказва съдбоносна за Рихард Зорге – японското контраразузнаване успява да засече предавателя, а самият Зорге е арестуван и осъден на смърт. Тази жертва обаче, не е напразна – този път Москва се доверява на донесението от Зорге.
Сталин, без особен риск, успява да свали от източните граници на страната 26 добре подготвени  далекоизточни дивизии и да ги прехвърли на Западния фронт, под Москва, което предотвратява нейното превземане, от страна на хитлеристите. Военният талант на Георгий Жуков и героизмът на обикновените съветски граждани, както военни, така и опълченци, позволяват да бъдат отблъснати немските войски от покрайнините на Москва.
Показани са мащабни кадри, пресъсдаващи отбранителните сражения (в това число подвизите на курсантите от Подолск  и  28-те панфиловци), както и контранастъплението на съветските войски.
www.bgspomen.com

Резюме : Норман иска да тръгне по стъпките на баща си и също да стане полицай, но се проваля на приемните изпити. Веднъж той облича старата униформа на баща си и с нея прилича на опитен полицай. В резултат на което настъпва хаос, какъвто само Питкин може да предизвика.

ТОП-ПУБЛИКАЦИИ