Културата, бита и екзотиката на Изтока от години са притегателни за кинематографистите, особено през 50-60-те години на миналия век. И този филм не прави изключение, макар да е само фон, на който се развива действието, в което чисто човешките отношения са на първо място, а екзотиката само подсилва страстите у главните герои. Младата Елизабет Тейлър играе съпруга на своенравен английски колонизатор, като подобна ще бъде и ролята й в "Гигантът" (1955) една година по-късно, когато партньори ще й бъдат Рок Хъдсън и Джеймс Дийн. И в двата филма тя се справя блестящо в тази си роля, не само поради изумителната си красота и сила на чара, който притежава, а и заради драматичния си талант и овладяно вече професионално държание пред камерата. Филмът загатва и за разточителния и охолен живот на англичаните, в който местните жители са само пионки, но без да прави някакви социални обобщения, защото времето, в което е създаден, е съвсем различно от 70-80 години, когато това бе отправна точка на режисьорите по цял свят. И въпреки това, присъствието и играта на актьорите е впечатляващо и доставя истинско удоволствие толкова години след премиерата му.

Рецензия:


Богатият плантатор на чай Джон Уайли (Питър Финч) е пристигнал в Англия след края на Втората световна война, за да си намери съпруга, която да заведе в имението си в Цейлон, построено на пътя, по който слоновете се придвижвали към водоемите. Избраницата му е Рут (Елизабет Тейлър) - красива, но и решителна жена. Първоначалният възторг от красотата и необятността на земите на мъжа си, разбирайки, че той е под влиянието на всевластния му покоен баща, тя повежда своя борба, за да съхрани връзката им. Положението се усложнява, когато и управителят на плантацията, красивият американец Дик (Дана Андрюс), също не е безразличен към нея...

Съвсем наскоро  Русия отбелязва годишнина от героичната отбрана на  Москва. Колкото по-далече в историята отиват онези дни от края на 1941-ва, колкото по-малко очевидците и участниците в боевете, толкова е по-трудно да бъдат осъзнати, особено от младото поколение, трагичната ситуация и значението на битките за Москва. В този филм ще узнаете много за събитията от онова време.

       «Битва за Москву» («Битката за Москва»; нем. «Schlacht um Moskau»); е съвместна  широко-форматна, продукция,  състояща се от два филма, заснета съвместно от  кинематографистите на  СССР и Чехословакия, с  участие на  кинематографисти от  ГДР и Виетнам.
        Кино-епопеята, с режисьор Юрий Озеров, е посветена на събитията от края на 1941 и началото на 1942 г. – на онези 203 дни, през които са продължавали упоритите домогвания на немско-фашистките войски да превземат столицата на СССР, Москва.
        Филмът е създаден на база  документални материали и с хроникална точност възпроизвежда големите сражения за Москва – първата героична съпротива на Червената армия в Брестката крепост и първото голямо поражение на Хитлер – разгромът на немско-фашистките войски под Москва. Герои и двата филма, са реални исторически личности с конкретни биографии. В сценария на филмите са били използвани и мемоарите на Г.К. Жуков „Спомени и размишления“.
Всички епизоди с руско аудио
                                     
Сюжет:
Вторият филм „Тайфун“, обхваща събитията от момента, в който щабът на Хитлер разработва така наречената „Операция Тайфун“, за превземане на Москва, до основните сражения от великата битка за Москва.
Рихард Зорге отново съобщава правилна информация за това, че Япония няма да атакува СССР до края на 1941г. и в началото на 1942г,  което спестява на страната изтощителна война на два фронта. Тази информация се оказва съдбоносна за Рихард Зорге – японското контраразузнаване успява да засече предавателя, а самият Зорге е арестуван и осъден на смърт. Тази жертва обаче, не е напразна – този път Москва се доверява на донесението от Зорге.
Сталин, без особен риск, успява да свали от източните граници на страната 26 добре подготвени  далекоизточни дивизии и да ги прехвърли на Западния фронт, под Москва, което предотвратява нейното превземане, от страна на хитлеристите. Военният талант на Георгий Жуков и героизмът на обикновените съветски граждани, както военни, така и опълченци, позволяват да бъдат отблъснати немските войски от покрайнините на Москва.
Показани са мащабни кадри, пресъсдаващи отбранителните сражения (в това число подвизите на курсантите от Подолск  и  28-те панфиловци), както и контранастъплението на съветските войски.
www.bgspomen.com

Резюме : Норман иска да тръгне по стъпките на баща си и също да стане полицай, но се проваля на приемните изпити. Веднъж той облича старата униформа на баща си и с нея прилича на опитен полицай. В резултат на което настъпва хаос, какъвто само Питкин може да предизвика.

Емил Дюран (Луи дьо Фюнес) е изобретател на инсектициди. Но, както често се случва, има проблеми в семейството си. Синът му Жерар (Роже Пиер) е влюбен в актриса от пътуващ театър, чийто ръководител е Сеза Бомине (Жан Ришар), човек с голямо самомнение. След като се скарва с баща си, Жерар напуска дома си и се впуска в пътешествие с театъра. Между градовете, в които театъра изнася представления, трупата пътува с влак. Емил Дюран намира изход от създалото се положение: Започва да използва театъра за реклама на своя инсектицид.


Les Tortillards English: Small local trains, is a French comedy film from 1960, directed by Jean Bastia, written by Pierre Gaspard-Huit, starring Jean Richard and Louis de Funes. The film was known under the titles: "Io... mio figlio e la fidanzata" (Italy), "Der Umstandskramer" (East Germany).

73 г. пр. Хр. Спартак попада в гладиаторска школа в Капуа, ръководена от добродушния Батиатус. Там Спартак се влюбва в красивата Вариния. Един ден всички гладиатори в школата се вдигат на бунт и под ръководството на Спартак разрушават стените на арената. Заедно с тях избягват и стотици роби. Страната е обхваната от бунтове. Спартак е начело на огромна войска, която завладява римските лагери. Вариния е бременна. Предстои битка на живот и смърт. Дали Спартак ще оцелее, за да види своя син?
Филмът, който направи от Кърк Дъглас една от най-големите звезди на 20-ти век.


Spartacus is a 1960 American epic historical drama film directed by Stanley Kubrick. The screenplay by Dalton Trumbo was based on the novel Spartacus by Howard Fast. It was inspired by the life story of the leader of a slave revolt in antiquity, Spartacus, and the events of the Third Servile War.

The film starred Kirk Douglas as Spartacus, Laurence Olivier as the Roman general and politician Marcus Licinius Crassus, Peter Ustinov, who won an Academy Award for Best Supporting Actor, as slave trader Lentulus Batiatus, John Gavin as Julius Caesar, Jean Simmons as Varinia, Charles Laughton as Sempronius Gracchus and Tony Curtis as Antoninus. The film won four Academy Awards in all.

Douglas, whose Bryna Productions company was producing the film, removed original director Anthony Mann after the first week of shooting. Kubrick, with whom Douglas had worked before, was brought on board to take over direction. It is the only film directed by Kubrick where he did not have complete artistic control.

Screenwriter Dalton Trumbo was blacklisted at the time as one of the Hollywood Ten. Douglas publicly announced that Trumbo was the screenwriter of Spartacus, and President-elect John F. Kennedy crossed American Legion picket lines to view the film, helping to end blacklisting. The author of the novel on which it is based, Howard Fast, was also blacklisted, and originally had to self-publish it.

The film became the biggest moneymaker in Universal Studios' history, until it was surpassed by Airport (1970)


ТОП-ПУБЛИКАЦИИ