В ролите: Таня Шахова, Илия Добрев, Яна Мирчева, Вълчо Камарашев, Мария Карел, Марио Кръстев, Маргарита Пехливанова, Петя Дубарова, Иглика Трифонова, Росица Вълканова, Искра Йосифова, Евгений Михайлов, Крикор Хугасян, Руси Чанев
Година: 1978


Сюжет:
Писателят Добрин Илиев пристига в малък град, където е поканен да участва в журито на фестивал на художествената самодейност. Тук той среща Мая - младо момиче, което му прави впечатление от пръв поглед. Добрин Илиев започва да си спомня отдавна минали неща. Като войник той е написал стихотворение, което го прави известен. Сред писмата, които получава тогава, е и това на малката Катя. След години, вече журналист, Илиев попада в града на своя кореспондентка. Тя е гимназистка и с ентусиазъм му помага да изпълни задачата си. Сега след 17 години, той отново е в този град, а Мая е нейна дъщеря и пише стихове.

Година::22 февруари 1954

Жанр: Исторически

Държава:СССР,България

Продуценти::Николай Иванов

Сценарист(и)::Аркадий Первенцев

Времетраене::01:56:34 мин.
Към филма >>>

Оператор::Михаил Кириллов

Композитор::Николай Крюков, Филип Кутев

Режисьор::Сергей Василев

Пет века на Балканите славянски народи са били под игото на османските турци. През 1877 г. Русия обявява война на Турция. Под ръководството на талантливи генерали в суровите природни условия, руски и български войници печелят някои големи победи. След победата на врага в Плевен, руско-българска армия преминава към Истанбул. И въпреки, че Русия, под натиска на западните страни, които се страхуват за печалбата си, не спира войната  и  една благородна цел се постига -  българския народ е  освободени от турско робство...

Година
1972

Режисьор
Любен Морчев
Спаска Божилова
Иван Зоин
Горският надзирател успява да залови нарушител - младата Гина.
Той решава да й състави акт. По време на диалога си разменят остри реплики. Той разбира, че тя има незаконнородено дете, че страда в самотата си.
Човещината надделява пред дълга и Динко...

Един от най-редките български филми за подвига на Христо Ботев и неговата чета
 Жанр : Български,исторически
 Година : 1969
 Времетраене : 85 мин.
Към филма>>>
 Режисьор : Никола Корабов
 Сценарист : Васил Попов
 Музика : Красимир Кюркчийски
 Държава : България
 В ролите : Милен Пенев, Коста Цонев, Всеволод Сафонов, Стефан Илиев, Кирил Господинов, Апостол Карамитев, Васил Михайлов и др.
 Резюме : "1876. На австрийския параход "Радецки" заедно с останалите пътници се качват и двеста български революционери, преоблечени като градинари. Предвожда ги воеводата Христо Ботев. Тяхната цел е да се включат в освобождението на България от турско робство. Със сила те принуждават капитана да спре на българския бряг. Пътят на четата към Врачанския Балкан е низ от битки и сражения с турските войски. Бунтът във Враца е потушен и никой не се присъединява към четниците. Думите "Свобода или смърт", извезани на знамето, се превръщат в символ на тяхната вяра и жертвоготовност. В последното сражение загива и големият поет Христо Ботев.

Жанр: Комедия

Режисьор: Павел Павлов

В ролите: Пламен Сираков, Росица Брадинова, Татяна Лолова, Константин Цанев, Мария Каварджикова, Домна Ганева, Румяна Гайтанджиева, Юрий Ангелов.

Сюжет: "Свекърва" от Антон Страшимиров, немирният съвременник на Вазов и Яворов, и сега звучи актуално, както преди век. Не само заради участието на Татяна Лолова в ролята на проклетата Костанда - нарицателен образ на българската свекърва. Спектакълът е комедия на ситуацията, пародираща отношенията майка - син - снаха.

Поводът за написването й е конкурсът за нова българска пиеса, с която е трябвало да се открие Народният театър през 1905 г. Страшимиров обаче пише още две пиеси под псевдоним. И трите написва в Швейцария, но изпраща "Отвъд" от Париж, "Свекърва" - от Женева, а "Над безкръстни гробове" - от София. Резултатът е, че се конкурира със самия себе си и първата премия за драма е присъдена на "Отвъд", а втора - на "Свекърва". Когато казва истината, хаосът става пълен. Петко Тодоров му обявява дуел, а комисията изведнъж сменя решението си: първата награда се дава на "Свекърва". Театралната управа пък отказва да открие сезона си с комедия и възлага на Вазов да напише нещо подходящо. Тук вече чашата прелива.



Година: 1972
Премиера: 19.05.1972
Жанр:  драма

Режисьор: Людмил Кирков
Сценарий: Георги Мишев
Продуценти: Радослав Божков
Оператор: Георги Русинов
Композитор: Борис Карадимчев
Художник: Недю Недев, Е. Банова
Монтаж: Венцеслава Каранешева

В главните роли:

Ран …………………………….…...Филип Трифонов
Тинка…………………….……н.а. Невена Коканова
Мариана…………………………....Сашка Братанова
Филип к. Филипов……………..… Кирил Господинов
Редакторът Каменов………..….. Антон Карастоянов
Художникът Ацата………………. Васил Попов
Певицата Нели Йорданова……. Елена Райнова
Майката на Ран………………….. Христина Русева
Бащата на Ран…………………… Евстати Стратев
Катаджията……………………….. Никола Тодев
Директорката Савова…………… Катя Чукова
Вуйчото на Ран…………………... Васил Вачев

Участват още: Лили Енева, Николай Ламбрев, Михаил Ботевски, Валентин Гаджоков, Красимир Кацаров, Николай Атанасов, Александра Братанова, Златина Джамбазова, Цветана Георгиева, Асен Георгиев,  з.а. Владимир Давчев, Ева-Мария Радичкова, Недялка Монеджикова.

Сюжет: Действието във филма се развива в последните дни преди абитуриентския бал на един клас от училище в малък провинциален град. Главните действащи лица са учениците от завършващия випуск. Рангел, наричан от съучениците си Ран, е интелигентен ученик, който проявява интерес към журналистиката, въпреки неодобрението на родителите си. Ран изпитва увлечение по Тинка — продавачката от близката сладкарница и не забелязва, че Мариана — негова съученичка, е влюбена в него. По това време в града пристига известната певица Нели Йорданова, с която Ран флиртува. Нощта на бала отминава и Ран изпраща Мариана до дома й. Тогава става ясно, че двамата заминават да учат заедно в София.


Луи дьо Фюнес е печелел хлябът си като счетоводител, кожар, амбулантен търговец, декоратор и най-вече като пианист в пиано-бар. Той е бил блестящ пианист (който не познавал нотите) и страхотен комик, който е посещавал само няколко месеца престижния драматически курс "Симон".


1. Той не се мръщел на никаква работа


2. Появява се за 43 секунди в първия си филм

Луи дьо Фюнес се появява за първи път на екрана през 1946 г. в "Изкушението на Барбизон", режисиран от Жан Сели в продължение на… 43 секунди. Тази незначителна роля на портиер в кабаре "Льо Паради" е началото на дълга серия от малки роли.

3. Той отказвал ролята на неверни съпрузи.

Той е играл расисти, холерици, подлеци или скъперници, но не и неверен съпруг. Луи дьо Фюнес отказвал ролята на прелюбодейци и никога не нарушил това свое правило.

4. В "Полицаят и извънземните" поискал летяща чиния като тази в "Срещи от третия вид".

През 1977 г. излиза филмът на Стивън Спилбърг, постигнал колосален успех. Френското кино също се увлича по извънземните. За Луи дьо Фюнес това ще бъде филмът "Полицаят и извънземните". Впечатлен от триковете в "Срещи от третия вид", френският актьор мечтаел за летяща чиния, като тази на Спилбърг. Резултатът: за първи път във френски филм се появява такава.

5. Засенчвал и най-големите звезди на екрана.

Този вечен изпълнител на второстепенни роли имал свой начин, от висотата на своите 164 см., да засенчи много по-опитни актьори от него. Така станало с Жан Маре във "Фантомас", чиято роля лека-полека била засенчена от комичните сцени, които Луи дьо Фюнес успял да наложи, като влагал невероятната си творческа енергия във всеки план. Бурвил, Фернандел или Ив Монтан също изпитали неговата пламенност.

6 . През май 1968-ма г. той се разтревожил за златните си кюлчета.

Май, 68-ма, Луи дьо Фюнес е натъжен. Когато техническите работници започват стачка по време на снимките на "Полицаят се жени", паника обзема актьора. Той се доверява на режисьора на филма Жан Жиро и му възлага мисия: да изрови едно сандъче от градината на къщата му в Клермон, в което имало голяма сума пари и златни кюлчета.

7. Никога не плащал такситата си.

Пикасо го е правил, защо не и той? Когато актьорът вземал такси, той плащал с чек, който подписвал с красивия си почерк. Шофьорите предпочитали да го задържат като автограф, вместо да го осребрят.

8. Направил каскада и повече не можел да си вдигне ръцете.

Терминът "каскада" и Луи дьо Фюнес са пълна противоположност и все пак… Във "Фантомас" трябвало да преследва заклетия си враг, закачен на строителен кран. Луи дьо Фюнес нямал дубльор. В продължение на дълги минути висял на ръцете си на метър над земята, а на следващия ден не можел да ги повдигне. Години след това този инцидент му причинявал болки.

9. Една 7-минутна сцена му отворила пътя към славата.

Преди да стане известен, Луи дьо Фюнес е играл в куп филми, където изпълнението му траело само няколко сцени. Трябвали му няколко минути в "Преминаване през Париж", за да наложи образа на средния и холеричен французин. Изправен срещу големите Жан Габен и Бурвил той се вълнува, вълнува и вълнува… и влиза в историята на киното.

10. Искал очите му да изглеждат по-сини от синьото на екрана.

Луи дьо Фюнес имал една прищявка: да подсилят цвета на сините му очи за най-голям ужас на главните оператори и особено на този по време на снимките на "Татиураният". Трудно било да се нагласи осветлението между червените петна по кожата на Габен и синьото в очите на Фюнес.

"Чоки" е сериал на ITV, създаден през 1984 г. по едноименната книга на световноизвестния писател фантаст Джон Уиндам. Сериалът съдържа 3 сезона: "Чоки" (сезон 1), "Децата на Чоки" (сезон 2) и "Предизвикателството на Чоки" (сезон 3)

Кратко съдържание на сезоните:

Сезон 1 - Чоки:
Матю Гор е интелигентно момче, избрано от тайнствен извънземен посетител за източник на информация за живота на Земята. След като нивото на артистичния му талант нараства драматично до невиждани нива, той предизвиква подозренията на мощни групировки, които искат да се потопят в огромното море от информация, в което той по неволя става участник.

Сезон 2 - Децата на Чоки:
Изминала е една година, откакто Матю се е сбогувал с извънземния си приятел. През лятната ваканция той се запознава с Албертин, математически гений, с помощта на която той разбира, че може да комуникира чрез телепатия. Един ден Чоки се завръща, за да го предупреди, че той и приятелката му са в опасност. Когато Матю отива да предупреди Албертин, тя е изчезнала.

Сезон 3 - Предизвикателството на Чоки
Чоки, невидимо същество от друг свят е станало част от живота на Матю. Огромните му знания предизвикват голям интерес от страна на военните, и те са готови на драстични действия, ако не получат това, което искат.

Към 1 част >>>
Към 2 част>>>
Жанр: Драма / Исторически

Издател: Аудиовидео - Орфей

Година: 1984


Режисьор: Борислав Шаралиев

Сценарист: Анжел Вагенщайн

Оператор: Венец Димитров

Описание: Втората половина на 9-ти век. Младият хан на българите Борис осъществява сливането на двете племена - българи и славяни, в единна държава. Той разбира, че това което ще заздрави държавата му е религията. Така се извършва знаменателното събитие - покръстването. Княз Борис I достига и до друго прозрение - на държавата е необходим единен език и писменост. Той приема учениците на Кирил и Методий, създавайки Охридската и Преславската книжовни школи.

Към филма >>>
Резюме : Радо Пешев е на 40 години, работи като шофьор и разкарва плодове и зеленчуци. Има 14 годишен син - Пламен и добра съпруга. Пламен случайно разбира, че баща му се занимава с незаконни сделки. Един инцидент в училището, поставя в семейството въпроса за честността и компромиса. Пламен избягва от къщи. Преживявайки случилото се, Радо решава да се откаже от машинациите. Но се оказва, че не е лесно да излезе от „играта”. Тези, с които е бил свързан го пребиват. Доведен до пълно отчаяние, той сяда зад волана на тежкия камион и го блъска в контролния пункт на склада, превърнал се за него в символ на злото. Пречистил душата си и върнал доверието на сина си, чува думите: „Татко, обичам те”.

Към филма >>>
Резюме :
Минка (Лиляна Ковачева) работи като секретарка в научен институт. Като разведена жена около нея се носят слухове. “Доброжелатели” се обаждат на жената на шефа, че съпруга и е помогнал да се уреди в общежитието, тъй като са любовници. В резултат на донос партийния секретар я разследва и прави намеци, че срещу секс може да си затвори очите. Минка започва сериозна връзка със Спас (Богдан Глишев), но майка му е против, а и той не е сигурен в чувствата си.


Режисьор : Иванка Гръбчева
 В ролите : Георги Парцалев, Вълчо Камарашев, Георги Мамалев, Боряна Пунчева, Иван Григоров, Татяна Лолова, Павел Попандов, Велко Кънев
 Година : 1987
 Резюме : Царската стража открадва невестата на едно добро момче от народа, за да я оженят насила за глупавия царски син. Но красивата Елена успява да избяга и да се върне при своя любим Боян. В това време се приземява летяща чиния с трима обитатели от далечна планета.


Към филма >>>
Резюме : Втората половина на 60-те години. Поглед към недалечното училищно минало в годините на социализма - с носталгия и реализъм.  Приятелство, предателство, любов, омраза, загуба на най-близкия приятел - в затвореното микрообщество на една елитна гимназия има всичко, а провокациите са всевъзможни: от бременната ученичка до най-новите западни плочи. Ефектното актьорско изпълнение на изгряващите звезди, съзаклятничеството на героите и хитовата песен превръщат филма в култов за поколенията.

Резюме : Българска оперна трупа е на турне в Европа. Поради липса на пари пътуват със стар, почти негоден автобус. Когато шофьорът се напива от радост, че му се е родил син, кормилото поема възрастният диригент – лош шофьор, който фанатично вярва в своята непогрешимост.
Към Трейлъра>>>

По време на пътуването новият член на оркестъра – разсеяният тимпанист Теди, неусетно се влюбва в младата Мария. Тяхната зараждаща се връзка се следи от целия състав на операта и скоро двамата са въвлечени в сложна плетеница от бившите любови и настоящата завист между членовете на трупата. Докато километрите летят, в автобуса се развихря купон. Музикантите свирят и пеят – празнуват раждането на сина на шофьора. Във вакханалното смесване на оперни мотиви и народни ритми от Балканите маестрото открива отражение на собствените си търсения и създава мечтаната от него опера.

Резюме : България през 70-те години на ХХ век. Бригада пътни строители преустановява работата си, тъй като доставката на асфалт ще се забави с няколко дни. Началникът бай Стамен решава да започне работа по осеяния с дупки селски мегдан. Кметът го предупреждава, че селото не разполага с бюджет за ремонт на площада, но бригадирът не може да стои със скръстени ръце и поема разходите за ремонт. Докато бай Стамен разхвърля чакъл по мегдана, работниците се размотават безцелно из селото. Сали обикаля с цигулката си и се опитва да привлече внимание със свиренето си. Младия Марин се задява с Димана – съпругата на багериста Цанко, а Жельо хлътва по местната телефонистка Христина...
Към филма >>>

 Допълнително : Режисьорският дебют на Иван Терзиев е шпионският филм „Господин Никой“ по едноименната книга на Богомил Райнов (1969), в главната роля Коста Цонев. Истинската си сила и талант Иван Терзиев разкрива в „Мъже без работа“ (1973), а после и в „Силна вода“ по романа „Лош ден“ на Генчо Стоев (1975). Неговият филмов сериал „Селцето“ (1980 г.) чака  своята  премиера цели десет години. Време, минало в странни перипетии и надхитряне с цензурата. За смелия филм се разчува веднага след като е готов. Кино-вариант на „Селцето” е поканен  за  участие  в  раздела  „Особен  поглед” на фестивала в Кан през 1987 г. Обаче, по  причина „твърде  очевАдна, филмът така и не замина“, отбелязва днес авторът.

Историята започва малко преди 10 ноември 1989г. Сташ (Явор Бахаров) и трима негови приятели работят за Змията (Филип Аврамов) – дребен престъпник, който тиражира и продава порно филми. Четиримата търсят начин да спечелят пари , за да отворят собствен бар, който ще се казва „TILT”. При случайна среща на Сташ и Беки (Радина Кърджилова) се стига до страстна любовна авантюра. Внезапно милицията арестува групата със съдействието на един от тях – Дъвката (Александър Сано-Среброто). Бащата на Беки, полковник Катев (Георги Стайков) – шеф в милицията, пряко се ангажира със случая, защото открива дъщеря си сред арестуваните. Отношенията между тях са драматично обтегнати – майката на Беки се е самоубила наскоро и момичето обвинява своя баща за това. Катев заплашва Сташ и групата със сигурен затвор, ако Сташ продължава да се вижда с Беки. Тримата приятели намират изход от ситуацията, решавайки да емигрират в западна Германия, през току-що падналата Берлинска стена. Беки също тръгва със Сташ. Но в последния момент, отново предадени от Дъвката, Катев ги спира на границата. Задържа дъщеря си и за да ги раздели, окончателно предлага на Сташ да избира между затвор и емиграция. Сташ и двамата му приятели заминават за Германия. Но разочарованието от тяхната представа за добро бъдеще идва бързо. Сташ опитва да се свърже с Беки, но всички опити това да се случи са прекъснати от Катев. Когато при първа възможност тримата се връщат, изпадат в истински шок от промените в България.


Режисьор : Людмил Тодоров

 В ролите : Нона Йотова, Гергана Стоянова, Филип Аврамов, Асен Блатечки, Виолета Марковска, Елен Колева, Александра Сърчаджиева, Йоана Буковска

Година : 2007
Към филма>>>


 Резюме : Дора, Елена и Катя са на 20 години, от провинцията и единственото, което умеят, е да шият. Те пристигат в големия град, за да търсят работа, по-добър живот и разбира се - ... любовта.

След като разбират, че никой тук не търси шивачки, те са готови да приемат всякаква работа. Големият град ще даде шанс на момичетата да успеят, но готови ли са да платят цената, която той ще поиска от тях?

Борис и Павел Мореви са синове на провинциален учител. Павел е комунист, а Борис мечтае за власт и пари. На гроздобер той среща Ирина – дъщеря на стражар, в която се влюбва. Павел е влюбен в приятелката й Лила. Дъщерята на собственика на тютюневата фабрика, Мария е влюбена в Борис. След време той се оженва за нея, а след смъртта на баща й наследява фабриката и навлиза в света на едрия капитал. Ирина завършва медицина. Става любовница на Борис, тъй като жена му е душевно болна. След нейната смърт те се оженват. Втората световна война е към края си. Борис замисля крупна сделка с гръцки търговец. Реализацията и зависи от генералния директор на германски тютюнев концерн за Източна Европа – фон Гайер. Борис моли Ирина да издейства благоразположението му. Привлечена от ницшеанската философия и аристократизма на куция германец, Ирина става негова любовница. Тримата заминават за Гърция. Борис урежда голямата сделка на своя живот. Изтощен от алкохола заболява от малария и умира. Англичаните настъпват. Партизаните минават в открити бойни акции. Идва 09.09.1944г. Ирина е погребала Борис на мястото където са се срещнали за първи път. Тя е отново на това място, но съвсем сама. Отеква изстрел…


Резюме : Известен столичен журналист отива на гости на своя съученик Панчо в провинцията. Панчо е отишъл в града и съпругата му трябва сама да посрещне госта.

Под любопитните погледи на съседите двамата очакват домакина пред трапезата...


1. „Лошо, Седларов, лошо!“
от филма „Опасен чар“

2. „Дет ис дъ куесчън“, както е казал джентълменът Хамлет.“
от филма „Опасен чар“

3. „Никоя жена не бива да чува, че някога друга жена е била повече обичана от нея. Принцип.“
от филма „Опасен чар“

4. „Икономията е майка на мизерията.“
от филма „Опасен чар“

5. Пурко (към жена си, която отново е бременна) „Ако имаме късмет, това ще се роди в Америка.“
от филма „Господин за един ден“

6. „Кокошка отвсякъде може да долети, яйцето не може.“
от филма „Господин за един ден“

7. (към събличащата се проститутка) „Ти ше си лягаш ли?“
от филма „Господин за един ден“
8. „Брат’чед, свалих я… Димитрова, тя те обича.“
от филма „Двойникът“

9. „… знаеш ли, брат’чед, кое отличава хората от животните? Алкохолът! Нито едно животно не пие!“
от филма „Двойникът“

10. „Слушай, брат’чед, какви са тия оставки? Няма да дезертираме! Науката е като хорото – хванеш ли се веднъж – край!“
от филма „Двойникът“

ТОП-ПУБЛИКАЦИИ